Skip links

Stora Marknadsföringsdagen

november, 2019

28nov08:0012:00Event OverAktiviteten överStora MarknadsföringsdagenStora Marknadsföringsdagen 201908:00 - 12:00 Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell, Munktellstorget, Portgatan 3, 633 42 Eskilstuna

Tid

(Torsdag) 08:00 - 12:00

Plats

Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell

Munktellstorget, Portgatan 3, 633 42 Eskilstuna

Mer

Aktivitetsdetaljer

STORA MARKNADSFÖRINGSDAGEN

08.00  Incheckning, kaffe/smörgås och mingel

08.30  Välkommen! Moderator Lars Anders Johansson

08.40  ”Co-creation generation – utvecklar framtiden tillsammans” Johanna Tömmervik, Valvet

09.10  ”Vad du inte vet om Generation Z” Patrick Bihler och Martin Sjögren, Randstad

09.30  PAUS

09.45  Mathilde Stavehaug, Eskilstunarevyn

10.00  ”Från Storytelling till Storydoing” Marko Määttä, aStory Kommunikationsbyrå

10.30  ”Generation Z och framtiden ” Heléne Olsson, Kairos Future

11.15  ”Join the Evolution!” Peter Nilsson och Petra Nordström, Destination Eskilstuna

11.30  Panel, sammanfattning och avslut

12.00  Mingellunch

Med reservation för ev ändringar.

—-

MODERATOR

Lars Anders Johansson

Lars Anders är journalist, författare och musiker. Han har skrivit flera fackböcker och två diktsamlingar, arbetat på Sveriges Television, TV4 och flera ledarsidor. Han är för närvarande verksam som redaktionschef på den marknadsliberala tankesmedjan Timbro.

 

FÖRELÄSARE

Johanna Tömmervik, verksamhetschef på Valvet:

Co-creation generation – utvecklar framtiden tillsammans

Co-creation handlar om att skapa och utveckla nya koncept, tjänster och lösningar tillsammans med experter och kunder. Sparbanken Rekarne har utvecklat Valvet, ett co-workingspace i bankens lokaler, tillsammans med medlemmarna. Johanna Tömmervik berättar om innovationsmetoden, lärdomar och ger tips på hur man kan involvera målgruppen från start för att skapa engagemang och lojalitet.

Patrick Bihler, branch manager och Martin Sjögren, key account manager, Randstad

Medan du funderar över om du kan lägga upp din bild på Instagram så har Generation Z redan redigerat den, lagt på några filter och adderat en glad låt. De är födda med teknik på ett sätt som ingen tidigare generation. Men är det vad som attraherar dem? Randstad Employer Brand Research ger svar på vad som får dem att börja, stanna eller sluta på just ditt företag – och det är troligen inte vad du tror. Kom och lyssna på Patrick Bihler och Martin Sjögrens seminarium om teknikgenerationen nummer ett.

Mathilde Stavehaug, VD, Eskilstunarevyn:

Mathilde Stavehaug är förutom sångerska också VD för Svealands största nyårsrevy – Eskilstunarevyn, där hon också medverkar som aktör på scenen. Hon har bl.a. gått musikalutbildning på Stockholms musikpedagogiska institut och brinner för det lokala kulturlivet.

Marko Määttä, kommunikationsstrateg, aStory Kommunikationsbyrå:

Från Storytelling till Storydoing

Starka berättelser har kraften att förändra och utveckla världen till det bättre. Marko Määttä från kommunikationsbyrån aStory berättar om storydoing som inspirerar, engagerar och aktiverar medarbetare, kunder och omvärld.

++

Heléne Olsson, Director Global Industry Innovation och projektledare studien Generation Z från Kairos Future:

Generation Z och framtiden

Generation Z är unga som är födda mellan 1995 och 2005 och är den nya generationen som kommer att sätta tonen på nya förväntningar av produkter, tjänster och av samhället. Greta Thunberg är kanske Sveriges och världens mest kända Generation Z profil. Men alla är inte som Greta. Kairos Future, som systematiskt har undersökt ungdomars värderingar sedan mer än 30 år tillbaka, anade att alla inte är som Greta utan detta är en särdeles annorlunda, spretigare generation, än till exempel storasyskonen Millenials. Därför gjorde Kairos Future en helt ny studie av Generation Z i juni 2019, där vi segmenterade Generation Z i olika ”tribes”, eller segment för att företag och organisationer tydligare ska kunna förstå varför de är som de är, hur de tänker, vad de värderar och vad de drömmer om, beroende på vilken ”tribe” de tillhör.

Under föreläsningen kommer ni att få insikter om Generation Z och dess olika ”tribes”, som kan hjälpa er att segmentera och kommunicera till både framtida Generation Z medarbetare, eller skapa produkter eller tjänster, till olika Generation Z ”tribes”.

Peter Nilsson, Projektledare varumärket Eskilstuna, Destination Eskilstuna och Petra Nordström, Content Manager, Destination Eskilstuna:

Join the Evolution!

Peter och Petra berättar om Eskilstunas platsvarumärke och det tillhörande kommunikationskonceptet EskilstunaEvolution. Hur arbetar Destination Eskilstuna med Eskilstunas varumärke och hur påverkar vi tillsammans uppfattningen av den fantastiska plats som vi bor, lever eller verkar på?

 


Just nu har vi ett kanonerbjudande till dig som inte är medlem: Teckna medlemskap för 2020 och få resten av 2019 på köpet! Maila oss på info@mie.se så fixar vi det!

Utställarplats:
Passa även på att boka en plats för att marknadsföra ditt företag. I priset ingår monter på 1×1 m, ett ståbord, el och wifi samt två biljetter till Stora Marknadsföringsdagen. Pris 2 995 kr (medlem) eller 3 995 kr (icke medlem ). Begränsat antal platser! Maila oss på info@mie.se om du är intresserad.


Alla priser är exkl moms. Med reservation för ev felskrivningar. OBS! Anmälan är bindande.

Arrangör

Marknadsföreningen i Eskilstuna

Delta i aktiviteten

Anmälan är stängd för aktiviteten.

Låt oss veta om du kan delta i aktiviteten.

Kan du inte delta i aktiviteten?Ändra min anmälan

Biljett

Biljetter är inte längre tillgängliga för detta evenemang!

Leave a comment

Name*

Website

Comment

X
X